all about me.

 
en liten presentation kanske vore på sin höjd, så vi kör en sån.
 
ja, Emilia heter jag. född den 24 december 1992, är alltså 21 år gammal.
jag bor i en lägenhet i strängnäs med min sambo, en cocker spaniel/border collie blandning (torsten)  & min katt-prins (sture). bor ca 15 minuter (gång väg) från min familj, som består av mamma, pappa, storasyster (som bor i stockholm), lillebror, lillasyster, lillasysters marsvin (harriet & huffelpuff), 4 franska bulldogar (morgan, hannah, bea & majken), 1 dvärg tax (gunnel) och 1 dvärg schnauzer (min pärla, ester). (alla hundar finns här)
träffar storasyster alldeles för sällan och har en underbar relation till min lillasyster. love'em all!
har alltid haft en förkärlek till djur då vi alltid haft en massa djur när jag växt upp.
hade hästar, getter, får, 20-ish kaniner, 70-ish marsvin, höns, ormar, råttor, fåglar, hundar, katter, hamstrar etc.
 
jag gick media på thomasgymnasiet här i strängnäs och är alltså väldigt intresserad utav fotografering, därav alla inlägg med endast bilder som det blivit hittills i bloggen.
jag har jobbat en del inom café/restaurang yrket, och har också jobbat på tom tit's experiment i södertälje, där jag precis har slutat jobba på grund utav att jag hoppas att komma in på mälardalens högskola i eskilstuna till hösten för att plugga till förskollärare. jobbar just nu på tom tit's förskola just därför. feeling old!
 
min favoritdestination är england, helst på vår eller höst då det är lite ruskigt väder vilket hör england till.
har varit där 3 gånger, och i oktober blir det en till trip dit med lillasyster igen. har också en faster och två kusiner som bor i burges hill i england. är förälskad i landet!
 
jag är en tråkig människa, haha. jag sitter mycket hellre hemma med myskläder på, och har en myskväll framför harry potter och äter mörk choklad och ananas än att gå ut och festa, eller något annat. så vill man umgås med mig så är en myskväll med film och prat det man får göra!
 
intressantare än så är jag ej, & mer kommer jag inte på.
nu ska jag ut & springa en vända, sedan ner på stan för att köpa ananas, my new love!
 
 
 


Alma Bengtsson
03 Mars, 2014 - 10:13 / BLOGG: http://photoab.blogg.se/

heter magdas marsvin huffelpuff!? jag dö så gulligt <3

filmmys > fest ALLA dagar


Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback